Panduan – Doa Untuk Mendapat Anak & Cepat Jodoh

Share

Nampaknya artikel tentang ‘petua/tips untuk mendapat anak‘ mendapat respon hangat daripada pembaca blog ini.

Maka dengan ini, ingin saya beritahu kepada anda, satu lagi doa (daripada ayat Quran) yang sangat bagus untuk diamalkan dalam usaha anda untuk mendapatkan zuriat.

Doa ini adalah doa yang diamalkan oleh Nabi Allah Zakaria a.s.

Oleh kerana, Nabi Zakaria a.s tidak dikurniakan anak selama berpuluh-puluh tahun. Maka Nabi Zakaria a.s. telah merayu dan berdoa pada ALLAH SWT sepeti ayat dibawah ini. Dengan berkat rintihan doa Nabi Zakaria a.s tersebut, maka ALLAH SWT telah kurniakan isteri baginda mengandung dan mendapat cahaya mata mereka.

Maksudnya :
“Ya Tuhanku janganlah Engkau membiarkan aku hidup seorang diri, dan Engkaulah Waris Yang Paling Baik.”

((Rujuk Surah al-Anbiya’ ayat 89))

Doa ini sangat baik untuk diamalkan oleh para suami yang berhajat untuk menimang cahaya mata. Amalkan selalu membaca doa ini selepas solat. Merintih dan merayu lah pada ALLAH SWT agar dikurniakan zuriat penyejuk mata.

P/s- Doa ini juga dikatakan sesuai diamalkan bagi mereka yang susah untuk mendapat jodoh. (877)

Artikel-artikel lain yang menarik :

Share

20 thoughts on “Panduan – Doa Untuk Mendapat Anak & Cepat Jodoh

  1. salam..cuma 1 saya nak tanya..ayat ni,permulaan ayatnya ROBBA atau ROBBI..sbb sblm ni saya dapat ayat ni permulaan ayatnya ROBBI…harap PHT dapat membantu..tq..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    din jawa Reply:

    robbi

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  2. memang bagus doa ni..sesuai gak untuk aku..aku tak tau aku kategori apa..susah nak dapat ke cmne…sebab sekarang baru mau fikir..sebelum ni fikir nak kejar cita2 dulu..tak sedar yang umur ni dah nak masuk 27…muahahaha

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    din jawa Reply:

    kahwin pun cita2 jugak kak….dunia akhirat tu….. waktu semakin singkat….bukan semakin panjang…..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  3. bagus jugak doa ni
    saya actually teringin nak ader bb coz saya dah 1thn kawin tp belum ader tanda2 hamil

    lagipun maybe sebab saya dan suami duduk berjauhan . suami saya bekeja di kuantan manakal saya pulak bekerja di kl. hanya hujung minggu sahaja dapat berjumpa

    jadi saya akan amalkan doa ini. dan mudah mudahan akan mendapat zuriat yg soleh dan solehah amin

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    Serena Reply:

    hi Anny!

    What a coincidence! Sy juger dh setahun berkahwin, kerja di KL dan suami bekerja di Kuantan!!!

    Samalah nasib kita. Ada yg advise pindah Kuantan, tp kiotrg suami isteri yg tak nak. Susahlah nak cari keje kt sana

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  4. hmmm…dulu dah pernah terbaca sal doa tue…tp gua yang xsungguh2 amalkan doa tue.mmg silap gua la..
    patutla jodoh susah nk datang..insyallah gua akan terus berdoa n berharap padaNya..gua pun mau kawin n nk anak maa..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  5. saya pon amalkan doa ni, saya dapat doa ni drp seorang ustaz perubatan syifa’. dia kata doa ni elok dibaca ketika:

    1-ketika bersama,
    2-ketika antara 2 khutbah jumaat,
    3-selepas mandi wajib

    seeloknya suami n isteri yang amalkan..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 2 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  6. doa yg mungkin bagus utk diri sy….umur dh 26..tp xkawin2 lagi…..abg ipar siap kate…"muka dah lawa..(even sedar diri ni xselawa dato siti norhaliza)…tp xda pakwe…"ntah la diri ni musykil gak…sukar utk mendekati lelaki..tawakal je la…ada jodoh ada la….xda jumpa la suami di syurga

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam